۵-۳-۱ پیشنهادها براساس فرضیات تحقیق
? پیشنهاد بر اساس فرضیه اول
در فرضیه اول به آزمون تاثیر متغیر کیفیت خدمات بر تصویر برند بانک پرداختیم. در طول فرایند تحقیق گردآوری دادهها و سپس تجزیه و تحلیل آن پرداخته شد که نتایج نشان از تایید تاثیر کیفیت خدمات بر تصویر برند دارد. پیشنهادهای ارائه شده براساس این فرضیه منطبق بر گویه بکار رفته در پرسشنامه میباشد. مطابق نتایج بدست آمده از تحلیل عاملی تاییدی (CFA) و ابعاد کیفیت خدمات پاراسورمن، پیشنهاد میگردد جهت ارتقای کیفیت خدمات مالی ارائه شده به عوامل ملموس ظاهری و محیط ارائه خدمات توجه کافی به عمل آید. ارائه خدمات مالی در یک محیط مناسب با طراحی و معماری مناسب داخلی شعب بانک می تواند عاملی تاثیرگذار بر مشتریان در ایجاد ذهنیت مناسب باشد که این امر در بلند مدت سبب ایجاد تصویر ذهنی مناسب از برند بانک میباشد. از دیگر پیشنهادها مبتنی بر نتایج تحقیق ارائخ خدمات به گونهای است که حس اطمینان و اعتماد را در مشتریان جلب کند. وجود پرسنل پیگیر و مشتریمدار از دیگر عواملی است که بر کیفیت خدمات ارائه شده تاثیرگذار است. برگزاری دورههایی از طرف واحد بازاریابی بانک به منظور آموزش پرسنل بانک با اصول جدید بازاریابی و مشتری مداری در ارائه خدمات میتواند به عنوان یکی دیگر از پیشنهادهای کاربردی در این زمینه مطرح شود.
با توجه به نتایج آزمون فرضیات از بعد کیفیت خدمات و ارتباط معنادار آن با تصاویر ذهنی مشتریان پیشنهاد میشود برای افزایش رضایت مشتریان بایستی خدمات بی عیب و نقص به مشتریان ارائه شود و در این راستا باید به مواردی همچون
انتخاب مسئولان بانکها و سرپرستان شعب بر اساس میزان آشنایی آنان با کیفیت خدمات
سامانه بانکی
برگزاری دورهای آموزش ضمن خدمت برای مسئولان بانکی که مستقیما با مشتریان در تماس متقابل و ارتباط چهره به چهره میباشند. .
آموزشهای مشتری مداری برای تمامی ردههای سازمان در برنامه کاری به طور مستمر گنجانده شود.
? پیشنهاد بر اساس فرضیه دوم
در فرضیه دوم تاثیر متغیر تنوع خدمات بر تصویر برند بانک مورد تایید قرار گرفت. هدف هر مشتری از مراجعه به شعب بانک استفاده از خدمات مالی و بانکی است که در این میان هراندزه بانک بتواند تنوع خدمات خود را بر پایه نیاز مشتریان بالا ببرد؛ میتواند در کسب رضایت مشتریان توفیق یابد. امروزه مبحث رضایت از خدمات و محصولات ارائه شده توسط سازمانهایی که در محیط رقابتی فعالیت میکنند از اهمیت حیاتی برخوردار است. لذا بانکها میتوانند هدف خود را از ارائه خدمات (علاوه بر کسب سود و جنبه اقتصادی) بر رضایت مشتریان بنا بگذارند که یکی از راههای کسب این مزیت رقابتی، تمرکز بر ارائه خدمات متنوع از جمله ارائه خدمات تحت وب، اعطاای تسهیلات و … مطابق با نیازها و خواستههای مشتریان بازار هدف است. در قسمت پیشنهادها، راهکارهایی در این زمینه ارائه میگردد.
پیشنهادهای ارائه شده براساس یافتهها برای این فرضیه این است که بانک براستفاده از انجام تحقیقات در زمینه طراحی خدمات مالی جدید بتواند بر طیف خدمات ارائه شدهی خود بیافزاید. شناسایی خدمات مورد نیاز مشتریان در این زمینه میتواند در طراحی این خدمات توسط بانک راهگشا باشد. انجام تحقیقات بازاریابی برای شناسایی این خواستهها و در نتیجه طراحی خدمات براساس خواستهها میتواند یکی دیگر از پیشنهادهای کاربردی در این زمینه باشد. همچنین از دیگر پیشنهادها مطابق یافتههای تحقیق ارائه خدمات متنوع ارزی و ریالی در شعب است تا از این طریق مشتریان بتوانند به خدمات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.
یکی از راهها تنوع بخشیدن به خدمات مالی ارائه شده توسط بانک ارائه خدمات مبتنی بر وب است. باتوجه به رشد روز افزون و افزایش ضریب نفوذ اینترنت و افزایش تمایل مشتریان به خریدهای اینترنتی میتوان این قابلیت را برای بازاریابان بانکی فراهم کند که با ایجاد فروشگاههای مجازی اینترنتی تحت نظارت بانک به مشتریان امکان خرید اینترنتی داد. این امر در ایجاد تنوع بخشی به خدمات عامل مفیدی است که میتواند در ذهنیت (تصویر) ایجاد شده از برند بانک موثر باشد.
با توجه به ارتباط معنادار مولفه تنوع خدمات با رضایت مشتری و به تبعه آن، تاثیر در جایگاه ذهنی همان مشتری با توجه به نتایج آزمون، پیشنهاد میشود که برای ارتقای تنوع خدمات خود به مواردی چون:
بهبود کیفی محیطهای کاری
به کارگیری تجهیزات مدرن
به کارگماری تعداد متناسب کارکنان در هر شعبه با توجه به حجم مراجعات
دقت و صرف زمان کافی برای هر مشتری
کاهش کاغذ بازی و فرایندهای زاید بوروکراتیک، افزایش مهارتهای ارتباطی و فنی کارکنان و توجه به رضایت مندی آنها
عدم تناقض میان تصمیمات مدیریت و کارکنان در قبال درخواستههای مشتریان
ارائه خدمات متناسب با نیازهای مشتریان
اطلاع رسانی به موقع در مورد خدماتنوین و تشویق به استفاده از آنها
کاهش اشتباهات
اطمینان بخشی به مشتریان درباره انجام کارهای امور بانکی
توجه کافی مبذول دارند.
-۴ برای افزایش میزان وفاداری
? پیشنهاد بر اساس فرضیه سوم
در فرضیه سوم تاثیر متغیر مدیریت ارتباط با مشتری بر تصویر برند بانک مورد تایید قرار گرفت. براساس یافتههای تحقیق، پیشنهاد میگردد که بانک با فراهم آوردن امکان ارائه خدمات دقیق و منطبق با نیازهای مشتریان در زمان لازم بتواند اطمینان و اعتماد مشتریان را جلب کند. ارئه خدمات دقیق و بدون اشتباه در این زمینه عامل اساسی در شکلگیری رضایت مشتریان است. یکی از جنبههای مدیریت ارتباط با مشتری و هدف اصلی آن کسب رضایت مشتریان است. این عامل با بهره گرفتن از رعایت اصول مدیریت ارتباط با مشتری قابل دستیابی است. بنابراین برای کسب رضایت مشتری و درنتیجه ایجاد جایگاه و ذهنیت مناسب از تصویر بانک لازم است تا بانک با بهره گرفتن از ارتباط مناسب با مشتریان بتواند به این امر دست یابد. از جمله اقدامات بانک در این راستا ارائه خدمات توسط پرسنل متخصص و آگاه به اصول بازاریابی است. ارائه خدمات توسط پرسنل متخصص سبب ایجاد حس اطمینان و اعتماد در مشتریان میشود که این عامل می تواند در رضایت مشتریان تاثیرگذار باشد. از دیگر پیشنهادها این است که بانک یک پایگاه داده مناسب (MIS) ایجاد کند. چنانچه این واحد در زمینه در یافت شکایت و بررسی آنها فعال باشد می توان تاثیر قابل توجهی بر ذهنیت مشتریان بگذارد. یکی از مهمترین موضوعاتی است که در بخش خدماتی باید مدنظر قرار گیرد . ایجاد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، برقراری ارتباط با مشتری بعد از در یافت خدمات و تسهیلات و توجه به پیشنهادات و شکایات آنان، از گامهای اولیه در ایجاد اعتماد و تعهد ارتباطی است . تعهد در نتیجه بهبود تدریجی ارتباطات پدیدار میشود و تأثیر مثبتی بر قصد مشتری در ادامه رابطه و تصویر ذهنی فرد دارد.
.
? پیشنهاد بر اساس فرضیه چهارم
در فرضیه چهارم تاثیر متغیر ویژگیهای کارکردی بر تصویر برند مورد تایید قرار گرفت. مزیتهای کارکردی دربرگیرنده نیازها در راستای رفع مشکلات مرتبط با مصرف محصول یا خدمتاند. به عبارت دیگر، این مزیت ها، به مزیت های درونی حاصل از مصرف محصولات و خدمات اشاره دارند و اکثراً با صفات مرتبط با محصول یا خدمت مرتبطاند. بنابراین پیشنهاد میگردد تا بانک با بهره گرفتن از فراهم آوردن امکاناتی در راستای خدمات رسانی مناسب به مشتریان بر مشکلات ارائه خدمات فائق آید. مزیتهای کارکردی بیشتر به نیازهای رده پائین (در سلسله نیازهای مازلو) مربوط می شوند. بنابراین باتوجه به نتایج تحقیق این عوامل میتوانند در صورت عدم توجه، موجب نارضایتی مشتریان از بانک شوند. در بخشهای قبل در مورد اهمیت رضایت مشتریان در بازار خدمات و تاثیر آن بر تصویر برند بانک مطالبی بیان شد. مطابق نتایج تحقیق پیشنهاد میشود با بهره گرفتن از تبلیغات گسترده بر نقاط قوت بانک تاکید کرد؛ زیرا یکی از جنبههای ویژگیهای کارکردی تاکید بر موفقیتهای سازمان است . بنابراین با انجام تبلیغات موثر و تاکید بر نقاط قوت و موفقیتهای آن میتوان در ایجاد تصویر مناسب از بانک گام برداشت. یکی دیگر از مزیتهای کارکردی مورد تاکید، استفاده از نماد و ظاهر مناسب برای بانک است. این ویژگی میتواند در القای حس مطلوب از بانک مفید باشد؛ زیرا یکی از جنبه های کارکردی در متمایل کردن اقشار مختلف مشتریان به بانک القای حس تعلق به گروه مرجع است. این گروه مرجع میتوان یک برند بانک باشد. افتتاح حساب در اینچنین گروهی باعث بیدار شدن حس تعلق و وابستگی مشتری به برند بانک خواهد شد. داشتن ثبات مالی یکی دیگر از جنبههای کارکردی است. مشتریان زمانی که یک بانک از ثبات مالی برخوردار باشد و در طول سالای فعالیت آن همواره از خوشنامی آن شنیده باشند تمایل بیشتری نسبت به دیگر بانکها برای افتتاح حساب در آن بانک رادارند. . بنابراین همانگونه که پیشتر توضیح داده شد پیشنهاد کاربردی مهم در این زمینه انجام تبلیغات جهت دار بر مبنای واقعیت است. این واقعیت میتواند تکیه بر برند خوشنام بانک، استفاده از شعار مبتنی بر مشتری مدار بودن، تاکید بر سالهای متمادی خدمات رسانی مالی و بیان مزایای افتتاح حساب و سپردهگذاری در بانک برای دریافت تسهیلات باشد. از طرفی تبلیغات موثر میتواند بر طرز تفکر مشتریان تاثیر بگذارد؛ زیرا، طبقه دیگری از خصیصه های برند، طرز تفکر است . در واقع طرز تفکر، تابعی از باورهای مشتری نسبت به میزان ارائه ویژگی ها و مزیت های برند و قضاوت در خصوص این باورها است. در حقیقت، طرز تفکرات نسبت به برند، را می توان به عنوان پاسخهای تأثیرگذار مشتریان به برند دانست. بنابراین، ایجاد برند و ذهنیت سازی در بین مشتریان و غیرمشتریان (در صنعت بانکداری ) از اولویت بالایی برخوردار است . به عبارت دیگر، می توان بیان داشت که یکی از اصلی ترین دلایل استفاده نکردن از خدمات به وسیله غیرمشتریان، تصورات و ذهنیت های سطح پایین آنها از برند بانک است . اما نفوذ در اذهان مشتریان بالقوه و بالفعل، از طریق تقویت شناخت برند آنها میسر است ؛ آشکار ا ست که کنترل مستقیم بر این متغیر، برای سازمان میسر نیست . بنابراین درک ارتباط و رابطه علّی بین این متغیر و دیگر متغیرهای تحت کنترل سازمان، به آن کمک می کند تا شناخت برند را به گونه ای اثربخش ارتقاء دهند.
۵-۳-۲ پیشنهادها برای تحقیقات آتی
در تحقیق حاضر براساس مطالعه تحقیقات پبشین و باتوجه به مقطع زمانی محدود به استخراج شاخصهای موثر بر تصویر برند بانک پرداختیم. باتوجه به روش تحقیق حاضر پیشنهاد ما برای تحقیات آتی استفاده از روش تحلیلهای اکتشافی (EFA) برای شناسایی عوامل موثر بر بهبود بهبود تصویر برند و سپس دستهبندی کردن آنها در قالب متغیرهای مکنون میباشد. پیشنهاد دیگر در زمینه شناسایی و رتبه بندی کردن عوامل تاثیرگذار بر تصویر برند است. به این معنا که با بهره گرفتن از مطالعه مبانی نظری شامل تحقیقات پیشین و مصاحبه با بازاریابان و کارشناسان بانکی لیستی از عوامل تاثیرگذار بالقوه شناسایی شوند، سپس با بهره گرفتن از پرسشنامه به سنجش اهمیت این شاخصها پرداخت. در گام بعد با بهره گرفتن از آزمونهای آماری نظیر آزمون فریدمن به معنیداری اختلاف میانگین رتبهها پرئاخت و با بهره گرفتن از آزمون t به استخراج شاخصهای اهم مبادرت کرد. در گام بعد میتوان با بهره گرفتن از روشهای کیفی نظیر انجام مقایسات زوجی در روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) به رتبهبندی شاخصهای تاثیرگذار بر تصویر برند پرداخت. یکی دیگر از پیشنهادهای ما استفاده از دیگر الگوهای تصمیمگیری چند معیاره (MCDM) است. این الگوها با بهره گرفتن از مکانیزمهای خاص خود که مبتنی بر روشای ریاضی هستند می توانند در زمینه شناسایی و رتبهبندی عوامل موثر بر تصویر برند بانک مفید باشند.
۵-۴ محدودیتهای تحقیق
این پژوهش تنها در صنعت بانکداری انجام شده و ممکن است نتایج حاصله در این شاخه از صنعت مالی، با دیگر زیرشاخههای این صنعت متفاوت باشد.
در فرایند اجرای تحقیق مشکلاتی از قبیل تازگی امر پژوهش برای مشتریان موجب شد تا پاسخگویی به پرسشنامه ها با تاخیر انجام پذیرد.
به دلیل وجود محدودیتهای زمانی و اجرا یی، تحقیق حاضر، تنها مشتریان نظام بانکداری در شهر کرمانشاه را مورد بررسی قرار داده است . لذا ممکن است به دلیل وجود تفاوتهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره ، نتایج حاصل از پژوهش در دیگر شهرها برای برند مورد بررسی متفاوت باشد.
پژوهش حاضر در رابطه با یک برند خاص (بانک مسکن) انجام شده است و نتایج حاصله با توجه به شرایط خاص برند مورد بررسی، به دست آمده است که ممکن است نتایج آن با سایر برندها در صنعت بانکداری تفاوت داشته باشد.
محدودیت خاصی که مانع از انجام تحقیق شود شناسایی نشد.
۵-۵ نتیجهگیری
مدیران و پژوهشگران، دنیای آینده بازاریابی را جهان مدیریت برند و فعالیت های پیرامون برندسازی نام نهادهاند. شاید هیچ سرمایهای بیش از یک نام قدرتمند، معتبر و ارزش آفرین برای سازمانها کارآمد نباشد به دلیل ویژگی های خاص خدمات، برندسازی در خدمات اهمیت ویژه ای دارد. یکی از سازمانهای خدماتی که همواره در بازارهای مالی و خدماتی دارای جایگاه ویژه است، صنعت بانکداری میباشد.
تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر تصویر برند بانک مسکن انجام گرفت. پس از مطالعه گسترده ادبیات تحقیق، چهار فرضیه مطابق با پیشینه تحقیقات انجام شده در زمینه برند مطرح گردید. دادههای تحقیق جهت تجزیه و تحلیل با بهره گرفتن از پرسشنامه بهدست آمدند که نتایج نشان از تایید ویژگیهای فنی پرسشنامه است. در تجزیه و تحلیل دادهها در فصل چهارم نیز پس از گردآوری دادهها به منظور تیدیل کردن آنها به اطلاعات قابل استنباط از روش معادلات ساختاری SEM بهره گرفتیم و با بهره گرفتن از روشهای خاص این الگوی آماری طی فرآیندی چند مرحله ای به آزمون مدل ساختاری تحقیق پرداختیم. نتایج تجزیه و تحلیل دادهها بر اساس روش مدل یابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی نشان از تایید چهار فرضیه تحقیق دارد. بعبارتی تاثیر متغیرهای : کیفیت خدمات، تنوع خدمات، مدیریت ارتباط با مشتری و ویژگی های کارکردی بانک بر تصویر برند بانک معنیدار تشخیص داده شد. برهمین اساس و در فصل حاضر به بیان راهکارهایی در این زمینه پرداخته شد و بیان شد که برای بهبود تصویر برند بانک در اذهان مشتریان و محیط بازار هدف باید بیش از پیش به مقوله رضایت مشتریان تمرکز داشت. رضایت مشتریان عاملی انکارناپذیر در مراجعه مشتریان به بانک و در نتیجه تصویر برند بانک است. در بعد کیفیت خدمات، زمانی میتوان خدمات را باکیفیت دانست که به شکل مستقیم یا غیر مستقیم با رضایت مشتریان مرتبط باشد. ایجاد ظاهر مناسب در معماری شعب و همچنین طراحی داخلی شعب میتواند یکی از جنبههای کیفیت خدمات و ویژگیهای کارکردی باشد که تاثیر آنها بر تصویر برند در تحقیق حاضر به اثبات رسید. یکی دیگر از راهکارها بر اساس یافتههای تحقیق، جهت ایجاد تصویر مناسب از برند بانک تقویت دیدگاه عمومی به برند بانک و احساس تعلق گروهای مشتریان به برند مرجع است. راهکار پیشنهادشده برای این موضوع تاکید بر آمیخته تبلیغات است. تبلیغات جهت دار با تکیه بر نقاط قوت بانک و برجسته کردن موفقیتهای بانک در این راستا میتواند راهگشا باشد. همچنین براساس نتایجی که از آزمون فرضیات به دست آوردیم ثابت شد که هر اندازه بانک در ارائه خدمات با کیفیت موفق باشد می تواند تصویر مناسبی را در ذهن مشتریان خود تداعی کند. بنابراین مطابق با انچه ذکر شد نتیجه میگیریم که افزایش تنوع در خدمات مالی ارائه شده میتواند سبب بهبود تصویر برند در نزد مشتریان شود. هدف هر مشتری از مراجعه به شعب بانک استفاده از خدمات مالی و بانکی است که در این میان هراندزه بانک بتواند تنوع خدمات خود را بر پایه نیاز مشتریان بالا ببرد؛ میتواند در کسب رضایت مشتریان توفیق یابد. امروزه مبحث رضایت از خدمات و محصولات ارائه شده توسط سازمانهایی که در محیط رقابتی فعالیت میکنند از اهمیت حیاتی برخوردار است. لذا بانکها میتوانند هدف خود را از ارائه خدمات (علاوه بر کسب سود و جنبه اقتصادی) بر رضایت مشتریان بنا بگذارند که یکی از راههای کسب این مزیت رقابتی، تمرکز بر ارائه خدمات متنوع از جمله ارائه خدمات تحت وب، اعطاای تسهیلات و … مطابق با نیازها و خواستههای مشتریان بازار هدف است. مطابق نتایج آزمون فرضیات تحقیق، نتیجه میشود که «مدیریت ارتباط با مشتری» تاثیر معناداری بر «تصویر برند» دارد. بنابراین با بهره گرفتن از مدیریت صحیح ارتباط با مشتری و رعایت اصول این شاخص میتوان در بهبود تصویر برند بانک توفیق یافت. امروزه وجود رابطه قوی با مشتریان مهمترین رمز موفقیت در هر کسب وکار است. از این رو مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری که به معنی تلاش سازمان جهت ایجاد و ارائه ارزش به مشتری است بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تاکید بر شاخصهای ارتباط با مشتری و توفیق در این زمینه میتواند گام اساسی در جهت رضایت مشتریان و در نتیجه بهبود تصویر برند باشد. ضریب مسیر تأثیر ارتباط موفق با مشتری بر تصویر برند نشان دهنده اهمیت فعالیت های بازاریابی رابطهمند درجلب رضایت مشتری، ایجاد اعتماد و برقراری روابط مداوم با مشتریان است،که نهایتاً در شکلدهی تصویر ذهنی مطلوب از ارائه دهنده خدمت و برند خاص موثر خواهد بود. نتایج تحقیق نشان داد، که ارتباط موفق با مشتری بر تصویر برند تأثیرگذار است. بنابراین، اهمیت فعالیتهای بازاریابی رابطه مند در برقراری ارتباط با مشتری، تعهد در رابطه با مشتریان یکی از مهمترین موضوعاتی است که در بخش خدماتی باید مدنظر قرار گیرد . ایجاد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، برقراری ارتباط با مشتری حین دریافت و بعد از دریافت خدمات و تسهیلات و توجه به پیشنهادات و شکایات آنان، از گامهای اولیه در ایجاد اعتماد و تعهد ارتباطی است . تعهد در نتیجه بهبود تدریجی ارتباطات پدیدار میشود و تأثیر مثبتی بر قصد مشتری در ادامه رابطه و تصویر ذهنی فرد از بانک دارد.
تحقیق حاضر نشان داد که رابطه همبستگی مثبتی بین مزیت های کارکردی و تصویر برند موجود است . به عبارت دیگر، بهبود در وضعیت از مزیت های کارکردی، سبب افزایش شناخت برند به میزان بیشتری خواهد شد . بنابراین، ایجاد برند و ذهنیت سازی در بین مشتریان و غیرمشتریان (در صنعت بانکداری) از اولویت بالایی برخوردار است . به عبارت دیگر، می توان بیان داشت که یکی از اصلی ترین دلایل استفاده نکردن از خدمات به وسیله غیرمشتریان، تصورات و ذهنیت های سطح پایین آنها از برند بانک است . اما نفوذ در اذهان مشتریان بالقوه و بالفعل، از طریق تقویت شناخت برند آنها میسر است ؛ آشکار است که کنترل مستقیم بر این متغیر، برای سازمان میسر نیست . بنابراین درک ارتباط و رابطه علّی بین این متغیر و دیگر متغیرهای تحت کنترل سازمان، به آن کمک می کند تا تصویر برند را به گونه ای اثربخش ارتقاء دهند.. لذا نهایتاً میتوان بیان داشت که تمرکز کلیه فعالیتهای بانک مسکن در راستای ایجاد تصورات از مزیت های کارکردی، میتواند سبب بهبود وضعیت ارزش برند بانک مسکن گردد.
پیوستها
پیوست ۱ : پرسشنامه
با عرض سلام و ادب ؛
ضمن سپاس از همکاری شما دراین پژوهش، پرسشنامه ای که تقدیم می گردد به منظور جمع آوری اطلاعات برای انجام پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد با عنوان « بررسی عوامل موثر بر تصویر برند بانک مسکن و ارائه راهبردها در جهت بهبود آن در شهر کرمانشاه» تنظیم شده است. سوالات بر اساس طیف ۵ گزینهای از کاملاً مخالفم(۱) تا کاملاً موافقم (۵) مطرح شده اند. خواهشمند است با مطالعه دقیق سوالات و پاسخ به آنها، ما را در انجام تحقیق یاری بفرمایید.
الف ) اطلاعات پاسخ دهنده :
۱.جنس : مرد زن
۲.سن : ۲۰-۳۰ سال ۳۱-۴۰ سال ۴۱-۵۰ سال ۵۱ سال به بالا
۳.تحصیلات : دیپلم فوق دیپلم لیسانس فوق لیسانس و بالاتر
ب) سوالات :
تحقیقات انجام شده درباره بررسی عوامل موثر بر تصویر برند بانک مسکن و ارائه راهبردها ...