تایید می شود
فرضیه چهارم
فاصله بین دو کشور دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار بازار هدف دارد.
تایید می شود
۵-۵ پیشنهادها
نتایج این تحقیق، پیشنهادهای صریحی برای مجریان بازاریابی و کسانی که در امر صادرات فعالیت می کنند، دارد. آنها باید در تدوین استراتژی های بازاریابی تمرکزشان را با توجه به نتایج بدست آمده از پژوهش حاضر ابتدا بر قابلیت دسترسی به منابع و سپس بر عوامل فرهنگی و سیاسی بگذارند.
۵-۵-۱ پیشنهادها کاربردی
پیشنهادهای محقق دراین قسمت، متغیرهایی است که درپرسشنامه معرفی شده است؛ براساس نتایج بدست آمده این متغیرها تاثیر مثبت و معناداری برروی متغیرهای مستقل دارند.
فرضیه اول: پارامتر سرعت ورود بر توسعه صادرات و انتخاب بازار هدف دارای تاثیر مثبت و معناداری میباشد.
پیشنهاد می شود شرکت برای اینکه با سرعت بیشتری به بازارهای هدف ورود کند و صادرات خود را گسترش دهد به راه اندازی ایجاد مراکز اطلاع رسانی کارآمد، داشتن نمایندگان فعال و وفادار به شرکت، داشتن اطلاعات زیاد از نیاز مشتریان برای انتقال خواسته ها و نیاز مشتریان به شرکتاقدام نماید.
فرضیه دوم: پارامتر قابلیت دسترسی به منابع بر توسعه صادرات و انتخاب بازار هدف دارای تاثیر مثبت و معناداری میباشد.
پیشنهاد می شود با توجه به امکانات فراوان کشور ایرانمسئولین استفاده بهینه را از امکانات کرده تا در قسمت محصولات و خدمات با توجه به رقابت شدید در خارج از کشور برد از آن کشور ایران شود. همچنین پیشنهاد می شود تا سطح استانداردهای محصولات و خدمات بالاتر رفته تا ریسک عدم توانایی در ارائه خدمات پس از فروش پایینتر بیاید.
فرضیه سوم: فرضیه سوم: پارامتر ابعاد سیاسی و فرهنگی بر توسعه صادرات و انتخاب بازار هدف دارای تاثیر مثبت و معناداری میباشد.
پیشنهاد می شود با توجه به نتایج بدستآمده از پژوهش حاضر و نقش و اهمیت عوامل فرهنگی وسیاسی در بحث صادرات و انتخاب بازارهای هدف مسئولین بر عادت و رفتارهای متفاوت مصرف کنندگان، تحمیل موانع تعرفهای و غیرتعرفهای، رقابت شدید در بازارهای خارجی و محدودیتهای ناشی از قوانین و مقررات خارجی تمرکز بیشتری کنند.
فرضیه چهارم: پارامتر فاصله بین دو کشور بر توسعه صادرات و انتخاب بازار هدف دارای تاثیر مثبت و معناداری میباشد.
پیشنهاد می شود از شرکت کانال هایارتباطی، پوشش شبکه قوی حمل و نقل استفاده کند تا در تحویل به موقع محصولات خود از سرعت بیشتری برخوردار باشد.
۵-۵-۲ پیشنهادها برای تحقیقات آتی
بررسی تاثیر توسعه صادرات بر سودآوری شرکت.
بررسی متغیرهای همچون ارزش ادراک شده مشتریان بازارهای مقصد برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر راجع به مشتریان که ممکن است تفاوت های محسوستری را در توسعه صادرات را نشان دهد.
بررسی تاثیر ظرفیتها یا پتانسیل های خارجی و چگونگی تاثیر آن بر صادرات.
۵-۶ محدودیتهای پژوهش
هر پژوهش با محدودیتهای خاصی مواجه میباشد. مهمترین محدودیت پژوهش حاضراین بود که بعضی از مدیران شرکت ، همکاری لازم را در ارائه به موقع اطلاعات مورد نیاز، نداشتند.
منابع و ماخذ
- اسفیدانی، محمدرحیم و همکاران (۱۳۸۹) ، کاربردهای تجارت الکترونیکی، تهران: چاپ و نشر بازرگانی
- اویار حسین، شادی و یعقوبی منظری، پریسا (۱۳۸۹) ، توسعه صادرات در بستر تجارت الکترونیکی، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
- اویار حسین، شادی و یعقوبی منظری، پریسا (۱۳۸۹) ، بکارگیری تکنولوژی شناسایی از طریق امواج رادیویجهت توسعه صادرات ایرانی، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی